Volgers

Via Pinterest kom je op vele andere blogs

Follow Me on Pinterest

maandag 24 januari 2011

Oude spulletjes

Ik kijk veel op andere (buitenlandse) blogs.Daar kom ik vaak prachtige dingen tegen, gemaakt van of met oude familiefoto's of van dingen die ooit in de familie waren of nog op zolder lagen.
5 jaar geleden brak er bij ons brand uit.Buiten onze schuld, een constructiefout in het rookkanaal dat jaren onopgemerkt was gebleven.
De bovenverdieping en de zolder waren zodanig verbrand, dat er niks meer te redden viel.
En dat betrof heel veel familiefoto's en spullen , vooral van mijn ouders en grootouders.
Zelfs babyfoto's en jeugdfoto's van mijn zoon...weg.
Foto's van mijn overleden man...weg..op eentje na.
Die waren dus nooit meer te vervangen.
Soms heeft een familielid nog een foto of wat anders, maar weg is weg.
Dat was erg.
Maar het ergste was, dat er 2 katten direkt gestikt waren en we later nog 3 katten moesten laten inslapen.

Na 2 maanden was de verbouwing klaar .
Mooi, prachtig, nieuw, goed verzekerd,dat wel.

We zijn verder gegaan met ons leven, al heeft het veel tijd gekost.
Dit verklaart, dat ik soms zo blij ben met een babyfoto van mezelf , een trouwfoto van mijn ouders,na de brand gekregen van familie.
Daar ben ik zuinig op, heel zuinig.

Natuurlijk kan ik tweedehands markten aflopen, natuurlijk kan ik via internet veel kopen.
Maar ik wil het blog graag persoonlijk houden, dat is me zo dierbaar.

Na de brand heb ik foto's genomen van de schade.
Waarom?Geen idee...misschien om het te proberen te verwerken?
Maar foto's zijn maar plaatjes en later heb ik er een slideshow van gemaakt.
Het zat zo diep, die ellende en het grote verdriet van het verlies van onze 5 katten.
Maar 5 hadden het overleefd...dat was een troost.

Inmiddels hebben we nog(weer) 5 katten en we zijn super gelukkig met ze,ondanks soms wat zorgen als er eentje wat mankeert.
We hebben de verantwoording genomen om ze te verzorgen en ze een goed,gezond, veilig en liefdevol leven te bieden.
Wat deed het onbeschrijfelijk pijn dat we deze 5 katten niet hebben kunnen redden.



1 opmerking:

  1. Oh wat verdrietig Agnes. Zit ik hier toch wel een traantje weg te pinken. Ik weet wat het is, een kat te verliezen, maar vijf in een keer...heel erg triest. Ze hadden in elk geval een geweldig leven bij jou! Er is een website, the Rainbow bridge, misschien kan die je enigzins comfort bieden. Ik weet zeker dat we onze lieve furry friends ooit weer zien!

    Dank ook dat je die lieve woorden achterliet voor mijn Joey, dat helpt me!

    Ik heb in 1990-1992 in Lelystad gewoond :). Groetjes uit Israel, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen